Alma C-vitamin tartalma

Az alma C-vitamin tartalma és ásványi anyag tartalma is igen gazdag, ezért is az egyik legegészségesebb gyümölcs és nagy előnye, hogy szinte szezonalitás nélkül egész évben elérhető. Az ismert közmondás, mely szerint „napi egy alma – az orvost távol tartja”, sem véletlenül született, hiszen már őseink megtapasztalták, hogy aki rendszeresen fogyaszt almát kevésbé betegszik meg.

Az alma fogyasztása nyersen a héjával együtt a legtáplálóbb, illetve így fogyasztva a legegészségesebb, hiszen az alma héja rengeteg vitamint tartalmaz, amit a húsa nem, vagy nem olyan mértékben. Az almában előforduló fő antioxidánsok is itt vannak jelen.

Az alma C vitamin tartalma

Egy közepes nagyságú almában kb.75-80 kalóriát tartalmaz, melynek 11 %-át szénhidrátok, és 20 %-át különböző rostok teszik ki. Kálium- és proteintartalma mellett jelentős A- és C-vitamint, valamint kalciumot és vasat hasznosít belőle a szervezet. A C-vitamin tartalma alacsonyabb, mint a citrom, vagy akár a narancs esetén, de az A, B vitamin, folsav, kalcium, magnézium, kálium, kéntartalma is jelentős. Vízben jól oldódó rostanyaga, pedig a pektin, mely igazán jó hatással van a gyomrunkra, bélműködésre.

A nemzetközileg elfogadott napi ajánlott C-vitamin bevitel mennyisége: 90 mg férfiak és 75 mg nők esetében. Ehhez az érdekesség kedvéért az alábbi mennyiségeket kéne elfogyasztani ezekből a gyümölcsökből, vagy zöldségekből:

  • 2 dkg csipkebogyó (100 g csipkebogyó 400 mg C vitamint tartalmaz)
  • 5 dkg fekete ribizli (100 g csipkebogyó 181 mg C vitamint tartalmaz)
  • 10 dkg paprika (100 g csipkebogyó 150 mg C vitamint tartalmaz)
  • 2 kg alma (100 g alma 10-15 mg C vitamint tartalmaz)

Az egyik legfontosabb vitaminforrás a téli időszak előtt, mely erősíti az immunrendszert és növeli a szervezet ellenállóképességét a fertőző-, illetve megfázásos betegségekkel szemben, a C-vitamin. Ebben az időszakban a napi ajánlott mennyiség többszörösét is be lehet vinni a szervezetbe, hogy fokozzuk az ellenállóképességünket a megbetegedésekkel szemben.

Okozhat-e gondot az alma túlzott fogyasztása?

Az alma túlzott fogyasztása nem okoz gondot, azonban érdemes tartani a mértéket, hiszen hozzájárulhat az elhízáshoz magas gyümölcscukor tartalma miatt. Emellett a gyümölcs savtartalma is sokkal károsabb hatást gyakorol a fogzománcra, mint a szénsavas üdítők. Ha lassan elrágva fogyasztjuk az almát az különösen növeli a fogzománc károsodásának esélyét. Ez nagy mértékben csökkenthető, ha a hátsó fogakkal rágjuk meg, esetleg elfogyasztása után vízzel kiöblítjük a szánkat.

https://divany.hu/eletem/2018/12/27/alma-egeszseg-vitaminok/

Vissza a kategória cikkeihez