Alma hizlal

Sokszor felmerül a különböző étkezések és főleg a fogyókúrák kapcsán, hogy az alma hizlal, vagy nem. Több fogyókúrázó pontosan a magas gyümölcscukor tartalmuk miatt kerül el bizonyos gyümölcsöket, hiszen úgy gondolják, a gyümölcstől is hízhatnak.

Az alma viszonylag magas fruktóztartalommal bír a gyümölcsök között (100g-ban 6,9 g), míg a narancs 3 g, az őszibarack 1 g-nyit tartalmaz. Azonban, hogy pontosabban lássunk a gyümölcsök között: a szilvában 9 g, a friss málna esetén 19 g, a fügében 24 g, a datolyában pedig 25 g.

Tehát nem az alma a legmagasabb fruktóztartalmú gyümölcs, és rengeteg olyan élettani hatása van, amely segíthet a fogyásban, és az egészségmegőrzésben. Ezért cukortartalma miatt nem érdemes kerülni, hacsak nem orvosi javaslatra, speciális diéták esetén, mint amilyen például a cukorbetegek egyes diétái.

Akkor az alma hizlal?

Az alma a fruktóz mellett számos hasznos anyagot tartalmaz. Ezen kívül fajtától függően átlagosan az almák 80-85%-a víz, és gyümölcssav, almasav tartalma és a benne található jelentős pektin miatt a bélrendszerre és májra is jó hatással van. Nyersen fogyasztva tartalmazza az alma legtöbb élelmi rostot, amely szintén az emésztést segíti.

Nem véletlenül ajánlják az almát hasmenéses megbetegedések esetén diétához. Az almában található pektin táplálja a bélflórát is. A bélbaktériumok olyan zsírsavakra bontják a pektint, amelyek hosszú távon csökkentik a koleszterinszintet is. Emellett különböző ásványi anyagokat, vitaminokat és flavonoidokat tartalmaz, amelyek a szabad gyökök lekötésében játszanak szerepet. A flavonoidok főként az alma héjában koncentrálódnak, ezért is érdemes azzal együtt fogyasztanunk a gyümölcsöt.

Alacsony cukortartalmának köszönhetően a nap folyamán bármikor fogyasztható ez az egészséges gyümölcs. Naponta egy-két alma bármely diétába beilleszthető, de létezik alma diéta is. Egy közepes méretű alma mindössze 10 gramm cukrot tartalmaz, kalóriaértéke pedig 75-85 közötti. Az alma alacsony kalóriatartalmú és sok vizet tartalmaz. A benne található rostok javíthatják az emésztőrendszer egészségét és táplálhatják a bélben lévő barátságos baktériumokat, amely szintén előnyökkel járhat az anyagcsere egészségére nézve és a testsúly szabályozására.

Mivel a víztartalmú gyümölcsök hamar eltelítenek, így ez csökkentheti a kalóriabevitelt, tehát nem hizlal és megfelelő táplálkozás és elegendő mozgás mellett fogaszt is.

https://gyogyszernelkul.com/az-alma-fogyokurabarat-vagy-hizlal/

Vissza a kategória cikkeihez